Ö-lycka

publicerat i Allmänt;



Koviks fiskeläge

Det är något med mig och öar. Så fort jag kommer iland fylls jag av ett lugn och en glad förväntan. Att återvända till min "fadersö" är något speciellt. När den dyker upp där i horisonten som en "sagoö" blir jag alltid lika fascinerad. Önskar att alla fick uppleva detta! Det är något speciellt...
Blev varmt mottagen av god vän och har hunnit träffa mina underbara systrar och mer härlig släkt och vänner ser jag fram emot att träffa.
Solen skiner och blåsippor i alla nyanser brer ut sig som stora mattor. Strosade i dag i underbara Visby. Lagom med folk, man behövde inte trängas på Adelsgatan. Var bl a in i en Telia-butik. Det kan bara vara Visby som har en Teliabutik med kakelugn, gammal vedspis och synliga takbjälkar...
Avslutade dagen på ett creperi i stan. I ett mycket gammalt hus som kallas strykjärnet för att det har en sån form. Jättegoda crepes och god cider till och en härlig lokal med en skön aftomosfär. Genom fönstret såg jag solen gå ner i havet.  Det är lycka!



Visby

Dagens tanke: Lycka kan vara att ha tid att strosa runt i en mysig stad.

Kommentera inlägget här :