Solen bakom molnen

publicerat i Allmänt;

"Låt vinden blåsa,
vaja ända ner mot marken,
men res dig sedan upp igen."

Jovva Spik

"Om du går i dina egna fotspår...
kommer du ingenstans."

Nalle Puh




Saknad: Vackra briggen Gerda...


Vad gör man en dimmig och regnig söndag?  Jo, man kan göra som jag och mannen i mitt liv, vi åkte på "Villa och Hälsomässa" i Sandviken, Göranssons Arena. Framför allt var vi nyfikna på hur arenan såg ut, den har ju så speciell arkitektur. Utifrån ser den ut som ett stort rymdskepp som landat eller som en jättesköldpadda. Inuti upplevde jag det som jag gick omkring i ett stort upp och nervänt fartyg.Arenan var verkligen ståtlig! Lite extra spännande var det för oss att se den i "normal" storlek eftersom vi haft förmånen att följa byggandet av modellen. Detaljer som vi sett i miniatyr var nu väldigt stora. Tyvärr glömde vi ta bilder så jag har inga att bjuda på här... Själva mässan då? Jo, det fanns mycket intressant att titta på. Jag fascinerades över hur många olika sorters massage det finns. Och tillhörande maskiner, stolar, kuddar... En kul "maskin" var en "delfin" med infraröd värme.
Vi provsatt soffor och Guteforms vackra trädgårdsmöbler. Blev lite sugna på stolar som hade form inspirerad av sjömärken. Men nej, inget köp ...inte denna gång...

Nu på eftermiddagen har det börjat ljusna ute. Märkligt väder. Vid 23.30 i går natt var det 10 plusgrader ute. Hoppas att värmen håller i sig de närmaste dagarna och så får solen gärna komma fram.

Dagens glada kom i håg: Det är för dig solen går upp. Varje dag, även om du inte ser den.

Dagens tanke: "Kropp och själ är som gin och tonic. Har man väl blandat det går det inte att särskilja det ena från det andra."
( Hört på radion )

Snart ny vecka. Nya tankar, nya möjligheter, nya möten, nya händelser... Spännande!
 


Kommentera inlägget här :