Våren!!!

publicerat i Allmänt;



Visst är det vår!!!

När man som jag, av hälsoskäl, varit tvungen att vara inne några dagar, är det helt fantastiskt att komma ut i vårluften. En kort liten promenad.Sol, värme, kluckande vatten, en varm vind och skränande måsar.Tänk att måsars ljud kan låta så underbart! Upptäckte snabbt att jag hade tagit på mig en alldeles för varm jacka. Nu ska vårjackan fram!
Tidningarna är fulla med glada vårtecken. Fåglar, blommor och annonser om utemöbler, solbrillor och "springskor". Ett tydligt vårtecken är också ljudet av åkare på skateboardrampen. Härligt!
I morgon ska det visst bli regn... men idag njuter jag av våren!

"Glädjen kommer till dig
när du inte söker den,
när du är upptagen av vardagliga göromål.
Glädjen kan, liksom solljuset,
slinka in genom den smalaste springa."

Ur Stillsamheter

"Vad bryr jag mig
om twitter
hör kvitter
hör kvitter"

Modernt ordspråk i GD

"Genom barnets öga
borde vi blicka
lite oftare

Se stenen!
Och katten!
Och skalbaggens ben!

Klarare titta på
livet.
Säkrare finna
vårt ursprung."

Ulla Ekh

Just nu meddelar mig min make att vi nu har + 17 grader här i stan, kl 17.33!
Ja, det är våren...!!!



Kommentera inlägget här :