Positiv förväntan

publicerat i Allmänt;

Vädret är märkligt tyst och stilla. Mörka moln har legat över oss hela eftermiddagen och det har mullrat. Men nu är det tyst och stilla och varmt och här och där i molntäcket tittar det fram små himmelsblå fläckar. Nu försöker solstrålar tränga igenom också.

Har gått några dagar och kännt en sorts pirrande förväntan... som om något positivt är på väg... en rolig överraskning eller ett positivt svar eller ett underbart erbjudande... jag vet inte riktigt vad... har bara en diffus föraning och känner mig lite otålig... en märklig känsla som gör mig både glad och frustrerad... Har också ett diffust minne av att jag i natt drömde att jag letade efter en nyckel... hmmm....undrar vad allt detta handlar om?



"Ge mig en uppgift som jag kan lägga
min själ i, och det är inte längre en
uppgift, utan en glädje, en konst."
Bliss Carmen

"Drömmen låg alltid före. Att hinna ifatt,
att ett ögonblick leva i samklang med den,
det var miraklet."
Anais Nin

Nu kom regnet och solen samtidigt. Ett varmt, stilla regn. Åh, det doftar så gott av varmt regn!

"Dröj kvar vid all skönhet och livets under.
Vandra omkring med dina ögon vidöppna
och uppskatta skönheten omkring dig.
Tag en dag i sänder och uppskatta den till fullo."
Eileen Caddy



Dagens tanke: "Bär en grönskande kvist i ditt hjärta och en sjungande fågel ska komma"
Kinesiskt ordspråk

Nu väntar jag hem make och son. De verkar bli sena båda två...


Kommentera inlägget här :