Paradisplommon

publicerat i Allmänt;

Nä, men, snälla SMHI, "mulet väder och något regn"... här regnar det ihållande...timme efter timme... Får väl ändå stå ut med denna felaktiga prognos med tanke på alla felaktiga prognoser under sommaren. De var "fel åt rätt håll" så att säga...det var nästan aldrig de dystra prognoserna som slog in... "regnskurar" visade sig ofta vara solsken. Jag har förstått nu att jag hade tur med vädret denna sommar. Har tydligen varit på rätt plats vid rätt tidpunkt och solen har visat upp sig generöst över både mitt hem och mitt torp. Bara att vara tacksam och sluta gnälla! Men jag tycker synd om dem som hade planerat in festligheter utomhus denna lördag...

"Regnet står som spön i backen och sätter käppar i hjulen"
Graffiti

Igår kväll var jag i Paradiset! Vad annat kan man kalla det när goda vänner bjuder på grillad lax och annat gott och dessutom säger: -Gå ut i trädgården och plocka det du vill ha!" I deras mycket vackra trädgård gick jag runt, smakade och plockade och njöt av äpplen, körsbär, vinbär och plommon.... mmm så gott! Vilka generösa vänner ni är, mina egna Adam och Eva! ( Nej, de gick inte omkring endast iförda fikonlöv och någon orm kunde jag inte se.. om nu någon undrar)



Gott!



Lite sura och goda!

"Man ska inte äta körsbär med stora herrar"
Ordspråk från 1600-talet

I det förra inlägget skrev jag om "min pirriga förväntan". Har det hänt något? Har jag fått något svar? Har jag hittat nyckeln? Jag kan nog svara Ja på dessa frågor. Det hände en hel del igår. Jag fick information som bådar gott inför framtiden, jag hade ett underbart möte med en härlig och intressant människa och jag var på en behandling för både kropp och själ, där jag också fick verktyg med mig för "egenvård". Allt det här ger positiva vibbar inför den närmaste tiden. Ett nytt kapitel i mitt liv... Det låter kanske "flummigt" alltihop men jag berättar mer senare. "Fortsättning följer" som man brukar säga.

"Det bästa botemedel är ofta att icke bruka medicin."
Carl von Linné



"Kyssen är vad som har blivit kvar av paradisets språk"
Joseph Conrad

Det regnar fortfarande men vår väderstation visar upp en sol. Så efter regn kommer solsken!
Jag funderar på att leta upp mitt gamla recept på Vinbärskaka...

Kommentera inlägget här :