Fyrar och Fred

publicerat i Allmänt;

Igår var det Internationella Fyrdagen. Jag gillar fyrar och jag har mina favoriter. Ibland önskar jag att jag hade någon sorts fyr, blinkande varnande till mig när jag är på väg att navigera fel på livets stig, när jag inte ser att jag är på väg åt fel håll eller väljer fel väg. När jag inte ser att jag är på väg att gå på grund...


Limöns fyr


Högt över havet, Högbondens fyr, Höga Kusten


Charmiga Bönans fyr


Ståtligast av alla, Långe Jan, Öland

Idag är det en månad sen massakern i Norge. Minnescermonin i Oslo i går var värdig och sorgsen. Det tog hårt och gjorde ont när de läste upp namnen på de döda och fina kort på glada och vackra människor visades upp. 77 offer, de flesta av dem smärtsamt unga... Beundrar detta Norska folk som så bestämt håller fast vid att de ska besegra ondskan, främlingsfientligheten och våldet med Kärlek! Att kämpa för det öppna och mångkulturella samhället. Att kämpa för demokratin. Heja Norge!!!

"Om du vill att andra ska vara lyckliga ska du ägna dig åt medkänsla.
Om du vill vara lycklig ska du ägna dig åt medkänsla."
Dalai Lama

Dagens tanke: Källan till fred finns inom oss alla




Kommentera inlägget här :