LEVANDE MIRAKEL

publicerat i Allmänt;


Limön 2009

Tänk dig känslan av att vara helt tillfreds, helt nöjd med allt du gjort och gör, med allt du har och med allt du är... Egentligen är det väl varje människas rätt att få känna så. Men hur ofta stannar vi upp och bara känner oss helt nöjda? "Äsch, jag kunde nog gjort det där lite bättre". "Nä men, det där kan andra mycket bättre än jag." Men inte ska väl jag"... osv.... När i livet lär vi oss att vi inte duger? I skolan? Under uppfostran? Varför är det hela tiden det vi gör och inte det vi är, som räknas? Varför är gräset alltid grönare på andra sidan och varför tror vi att andra människor är lyckligare än vad vi själva är? Jag har inga bra svar på detta men jag tycker att det är viktigt att fundera på. Följande citat fanns i min kalender, just idag:

"Vilken glädje och vilket privilegium det är att vara levande,
att vara där du är, göra det du gör och vara omgiven
av så många underbara ting och människor!"
Eileen Caddy



Såg TV-dokumentären om katastrofen i Norge. Till dig som inte sett den: Gör det! Fäste mig speciellt vid en av de överlevande flickornas ord. Hon sa något  om att hon LEVER och att hon ska bli gammal...
Som om hon måste inse detta för att orka leva vidare..

.
Visst är det ett under, ett mirakel att vi LEVER, att du är just den DU ÄR och finns just här, just nu!!! Kanske borde man vara mer nöjd och tillfreds än vad man tror att man är?


Jag började jobba igen igår efter en lång semester. Kroppsligt var jag där men mentalt hade jag nog fortfarande semester...jag glömde nämligen mina glasögon hemma...

Dagens slutord: Du är BRA och du är VÄRDEFULL! Tack för att du finns! 

Kommentera inlägget här :