Vad är väl en bal på slottet....

publicerat i Allmänt;
Nej, jag blev inte bjuden på Nobelfesten i år heller. Jag har väl inte de "rätta kontakterna" och rör mig inte i de "rätta kretsarna " förmodlingen. Förresten så vet jag inte vart jag lagt tiaran... Och vad är väl en bal på slottet, den kan ju vara tråkig och...helt underbar!!! (Askungen)


Ute vid torpet. December 2008

Lucka 10

Dagens goda nyhet: Läste nyligen att allt fler köper sitt julpynt på second hand! Jag gillar detta. Tanken att det jag inte längre behöver eller vill ha kan komma till glädje hos någon annan. Dela med dig!

Dagens tanke:
"Om vi inte
har tid
att ta det
lugnt idag,
kanske vi redan
imorgon
kommer att upptäcka,
att vi visserligen
hunnit mycket -
men gått miste om allt."
Ur Stillsamheter

Eftersom det är Nobeldagen:
"Två sanningar närmar sig varann. En kommer inifrån, en kommer utifrån och där de möts har man en chans att få se sig själv."
Tomas Tranströmer

Till sist, en kärleksdikt. En av mina favoriter:
Säg till om jag stör,
sa han när han steg in,
så går jag med detsamma.

Du inte bara stör,
svarade jag,
du rubbar hela min existens.
Välkommen.
Eeva Kilpi


Kommentera inlägget här :