Julklappstips, jultall och sommarhälsning

publicerat i Allmänt;

Det är eftermiddag och det mörknar ute. Det blåser och regnet piskar mot rutan. Konstaterar att den här dagen som skulle bli en jobba-hemma-dag istället på något mysko sätt förvandlades till en jul-förberedelse-dag... När jag ser mig omkring ser jag att lägenheten förvandlats till en "tomteverkstad". Färdigskrivna och oskrivna julkort breder ut sig, julklappspapper och snören dominerar på barbordet, inte färdiggjorda julklappar pockar på sin uppmärksamhet och julkartongerna funderar på om jag inte ska gå till angrepp snart och börja pynta...? Snart, ska bara...hm...damma lite först...
Och jobbet då? Ja, jag får nog ta igen det under kvällen och morgondagen...
I går kom en hälsning från sommaren via posten. Kommande sommar. Fick en inbjudan till sommarbröllop på Gotland i juni!!!


Istället för gran! Min Jultall på balkongen

Lucka 14

Dagens positiva nyhet: Visste du att det finns en tidning som heter Good News Magazine?(Grundare: Daniel Mendoza) Full med positiva nyheter! De har en sida på facebook också. Där hittar jag massor med goda nyheter som jag tänker förmedla vidare till er. Startar med denna: Flera kända märken som Nike, Puma, Adidas och H&M har bestämt sig för att avgifta modet senast 2020. Greenpeace hoppas att det ska inspirera andra klädföretag och motivera andra klädföretag. "Detta är tack vare att människor satt press på dem och visat att vi inte vill ha kläder som bidrar till att förena våra vatten."Greenpeace

Dagens ord:

"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Finskt ordspråk

Jag har, som vanligt, handlat en del julklappar på nätet. Gillar det. Slipper stressa i affärer och vara beroende av öppettider. Om du är ute efter något vackert och stämningsfullt vill jag gärna tipsa om: kreativinsikt.se Om du har ont om fantasi eller inte hittar gåvan till "den som har allt" eller helt enkelt vill hitta något annorlunda och kanske lite crazy: presentsidan.se


 

Kommentera inlägget här :