Mina egna fel

publicerat i Allmänt;


Julgrupp från svärmor

Lucka 21

Kan inte låta bli att skratta för mig själv, eller åt mig själv kanske jag ska säga... Det händer ibland att jag läser några av mina gamla inlägg och hittar då och då de mest tokiga skrivfel! Det märks tydligt när jag har haft liiite för bråttom...hehe... Här en rättelse från inlägget Lucka 14: Angående vad Greenpeace sagt om att en del företag börjat avgifta modet: "Greenpeace hoppas att det ska inspirera och motivera andra klädföretag." Och: "Detta är tack vare att människor satt press på dem och visat att vi inte vill ha kläder som bidrar till att förorena våra vatten." Förorena alltså, inte "förena" som jag råkade skriva...Det förstod ni nog men "tokigt" blev det...fniss... Det vimlar säkert av andra fel i mitt skrivandet, hoppas att ni har överseende med detta!
När jag nu ändå håller på och bekänner mina "fel" så kan jag ju också berätta att: Jodå, jag har redan nallat ur Aladdin-asken, jag har druckit Julmust före julafton,jag har inte bakat en enda pepparkaka och inte kokat knäck och jag har skickat två julkort till samma person... Sådär!..Kändes bra att få bekänna sina "Julsynder"...Ibland är det skönt att komma ut ur garderoben...

"Is this where you are?If it is not, go to where you are. I will wait for you there."
Ingraverat i golvet på Gardermoens flygplats, Oslo

Så här i "önskningarnas tid" kom jag att tänka på en av mina favoritdikter:

Jag önskar alla andra
det bästa som jag vet.
Jag kan ju inte be för dem
i all min gudlöshet.
Men skulle jag försöka
då tror jag att det kom:

"Låt inte någon finnas till
som ingen tycker om!"
Anna Grete Wide

Till slut, ett bra kom ihåg: "För mycket av det goda, kan vara alldeles underbart!" 



Kommentera inlägget här :