Livet är...

publicerat i Allmänt;



Torpet, mars 2010

Livet är...

"Livet
är som vårt torp
det blir aldrig riktigt färdigt
det är långtifrån perfekt
det akuta måste fixas
vi lappar lite här och där
vi har drömmar, förverkligar en del
vissa planer går i stöpet
vissa planer ersätts av nya drömmar
vi lär ständigt känna nya skrymslen och vrår
vi möter nya överrakningar,
en del trevliga, andra besvärliga
det finns alltid något att göra
men ibland ska allt bara vara

vårt torp blir aldrig färdigt
vårt torp blir aldrig perfekt
precis som livet
och det är det som är charmen..."

Det här skrev jag en sommardag 2003.

Idag är det lördag. Slutet av februari. Gråmulet väder, nollgradigt och lite regn. Maken och jag tog en promenad längs med ån och ut mot havet. Det blåste en isande kall vind. Ändå skönt att vara ute och röra på sig. Nu lagar maken mat, det sprider sig en god doft i lägenheten. Mitt stora projekt för helgen är att "stortvätta". Jag har bestämt mig för att äntligen besegra den enorma tvätthögen!

Dagens tanke: "Lycka kan vara att titta ner i en tom tvättkorg"!.

Okey, att tvättkorgen snabbt fylls på igen. Det är en kort lycka. Men vilken lycka varar för evigt?

"Lycka brukar vara något som man har lämnat bakom sig.
Man ser den först i backspegeln"

Hannelore Schroth

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Susann Johansson:

Tack för dina ord Gunilla. Det får en att tänka till lite och glädjas åt det lilla.

Kommentera inlägget här :