25 år går fort...

publicerat i Allmänt;
 Tofta Strand, Gotland  Mars 2003

Det ser inte så lockande ut för ett dopp i havet men vackert är det...


Dagens glada nyhet: I Göteborg blommar snödropparna. Dagen har ökat med 4 timmar och 39 minuter.

Visst märker man av att det blivit ljusare! Man har liksom kvar lite mer av dagen nu sen man kommit hem om dagarna. Ljuvligt! Solen börjar värma också.
Vårtecken och "vårlycka" behöver inte bara vara värme och blommor. En vän berättade idag att hon hittat en snöfri fläck asfalt. Hon stannade upp och kände efter hur det känns att stå på asfalt. Det var så längesedan sist! Skönt att känna av halkfritt underlag. Det tycker jag var ett härligt vårtecken!

Idag är det 25 år sedan Olof Palme mördades. När jag såg rubriken med orden "25 år," tänkte jag först att det måste vara "fel" men det är det ju inte. Jag insåg då att jag vandrat omkring här på jorden ett tag... Men jag minns, som de flesta andra som levde då, precis vad jag gjorde den dagen. Vi åkte och tittade på det radhus som vi sen skulle bo i de följande 22 åren. Nyheten om mordet fick jag genom morgontidningen. Jag minns att det var väldigt svårt att "ta in", att förstå att det verkligen hänt. Och "plötsligt" har det gått 25 år!

Dagens tanke: "Var handlingskraftig när du funderar på att göra något gott"  ( Ur "Tid för omtanke )

Kommentera inlägget här :