Benbrott eller broddar?

publicerat i Allmänt;



Alla har vi varit små...

Träffade nyligen en mycket liten baby. Hon var bara 1 vecka gammal. Ett litet knyte. Så fulländad! Visst är varje barn ett litet underverk, ett mirakel, en sensation! Naturligtvis står jag där och säger det som jag alltid säger: "Tänk att man alltid glömmer hur små de är". Men jag menar det alltid! Och föräldrarna ler alltid lika stolt. Dessutom slår mig tanken att inte bara mina egna barn varit så små, utan även jag har varit så liten... Vilken konstig och främmande tanke. Jag var nog inget vackert spädbarn. Född 3 veckor för tidigt. Såg ut som om jag höll på att "krypa ur skinnet", sägs det. Men ett underverk för mina föräldrar var jag nog ändå.

Dagens glada nyhet: Det är "inne" även bland unga att ha broddar på skorna i halkan. Istället för att sitta på akuten med benbrott. Smart!

Dagens tanke: Hipp hurra för allt som inte låter sig vetenskapligt bevisas eller förklaras men som finns och sker ändå...

Kommentera inlägget här :