Huskur och en till solnedgång

publicerat i Allmänt;
 Öländsk solnedgång, 2010

Jag verkar längta efter sommar och solnedgångar... Den här "öländska" är väl underbar! Enligt GD gick solen upp kl 08.10 idag och den går ner 16.01. Dagen har ökat med 2 timmar och 11 minuter sedan vintersolståndet!

Det hostas och snörvlas ganska mycket omkring mig nu och jag börjar själv känna att det retar i halsen. Dags för en huskur mot förkylning. Jag har fått en av Angelica på SjälaRum. Den fungerar på mig. Jag delar gärna med mig av den:  2 st Lagerblad och ca 1 Liter Vatten
Låt detta koka upp och ta bort bladen. Drick detta som tevatten med en tepåse i koppen (annars är det sådan besk smak). Ha gärna i honung som främjar läkning. Lagerblad är inte bara bakteriedödande utan faktiskt också virusdödande. Om det ges till barn så låt det svalna av och badda/smörj in halsen med vätskan.

Dagens tanke får Joakim, 6 år, stå för: "Det som är väldigt typiskt för en mamma är att hon sätter på dig mössa och halsduk till och med på våren när temperaturen har börjat krypa. Du slipper inte undan förrän du kommer runt hörnet." Ur "Gud som haver barnen kär, har du någon ull" M Levengood, U Lindell

Jag ska på hockey ikväll. Längesen sist. Hoppas på en spännande match...

Kommentera inlägget här :