Soluppgång

publicerat i Allmänt;

Jag följer ännu med stor sorg alla nyheter från den ofattbara tragedin i Norge. Min syster beskrev den här känslan och sorgen så bra, hon skrev: -"Det är en märklig känsla man bär runt på. En sorg som inte är ens egen liksom..."
Rörd blir man också av alla dessa hjältedåd som utspelades på ön. Nu kommer de överlevandes berättelser. Berättelser om människor som osjälviskt tänkte på att hjälpa andra istället för att bara fly. Helt otroligt, detta också! Vilka hjältar!!! Något positivt mitt uppe i allt det fruktansvärda. En påminnelse om att kärleken är större än hatet!



Nu vill jag dela med mig av goda, positiva nyheter. Jag "stjäl" dem från ett vackert vykort som jag fått:
Goda nyheter
under det senaste dygnet

Planeten fortsatte att vrida sig runt sin egen axel som vanligt
med resultat att solen gick upp överallt på jorden.
Miljarder fåglar sjöng och ett oändligt antal
vackra blommor blommade.
Jorden välsignades med ungefär 340 000 helt nya
ljuvliga små människobarn.
Intelligenta, kärleksfulla och mycket modiga handlingar
utfördes varje sekund någonstans på planeten.
Miljoner människor avstod från att göra eller säga något elakt.
Hundratusentals nya, verkligt bra idéer kläcktes.
Miljarder människor skrattade, lärde sig något nytt, rörde med
ömhet vid varandra, älskade livet och vägrade ge upp.
( Riff Reklam/Katarina Friskvård, Hönö)



Dagens tanke: Varje soluppgång innebär nya möjligheter för var och en av oss.

Det är visst sjusovardagen idag. Måste erkänna att jag haft några sådana på rad ett tag nu... Idag vaknade jag av att solen kikade in genom fönstret... 

Kommentera inlägget här :