Tankar från hängmattan

publicerat i Allmänt;



Denna dag har gått i lättjans tecken. Vädret har varit och är helt underbart. Soligt och blåsigt. En skön sval vind och en sol som bara försvunnit korta stunder bakom vita, bulliga moln. Som gjort för en dag i hängmattan. Filosoferande och läsande "Små, små ord om vänskap". Ur vilken jag vill citera några "pärlor":

"Tänk på att främlingar är vänner som du inte känner".
A Lincoln

"Vad är kärlek? - Två själar och en kropp.
Vad är vänskap? - Två kroppar och en själ."
J Roux

"Äkta vänskap är skräddarsydd.
Den föds ur en skenbar bagatell,
då själskontakt springer upp i
självklarhet. Den bara är där plötsligt."
Erik Lindkvist

"Världen behöver mer, mycket mer,
av verklig vänskap."
E Lindkvist


Hyttan i Axmar

Så blev det kväll igen. Har bakat en skinkpaj som nu är uppäten. Efterrätten, nyplockade hallon och glass, väntar vi med till lite senare. Äldste sonen ringde, nyss hemkommen från Cypern. Där var det varmt! +38!!! Då föredrar jag den svenska sommaren, när den är så här "lagom" varm...

Till sist: En vän, citerade på facebook, Martin Luther King. Det gör jag också. Passar så bra i dessa tider: "Det är inte de onda människorna som skrämmer mig. Det är de goda människornas tystnad som skrämmer mig".

Snart är denna dag slut. Ny dag i morgon. Med nya möjligheter!

Kommentera inlägget här :