Oro och tillit...igen

publicerat i Allmänt;

Jag vill ju att min blogg ska sprida positiva tankar i vardagen och tillit till framtiden. Men det är inte alltid så lätt. Inte när man själv gått en tid med en gnagande oro i själen och en kropp spänd som en fiolsträng... Inte undra på att man får ryggont! Frågan är vad som är orsak och vad som är verkan... Obalans är ett bra ord för att beskriva mitt tillstånd just nu. Jag måste ta tag i detta och hitta någon form av balans...

Flera av mina vänner har det jobbigt just nu. Dem och mig själv, tillägnar jag följande strofer. Fritt citerat ur Marie Fredrikssons TRO:

Tro, jag vill känna tro/
Jag vill känna/
morgondagen nalkas/
här i lugn och ro/
...........
Jag vill känna/
önskan om en tid/
så ljus som friheten/
Känna tro igen




Ur boken "Alice i Underlandet":
Alice träffar en katt. Hon frågar katten vilken väg hon ska ta. Katten svarar:
- Det beror rätt mycket på vart du ska.
Alice svarar att hon inte vet vart hon ska.
- Då gör det detsamma åt vilket håll du går, svarar katten.
Lewis Carroll

"Vi skapar världen genom våra tankar", säger Buddha.
Kan det verkligen vara så, undrar jag???...
Kanske...

Slutord: Låt oss hjälpa varandra att fånga dagen och ha tillit till morgondagen!

Kommentera inlägget här :