Tänd ljus för Norge!

publicerat i Allmänt;

Har en sån där "mellandag", dvs en dag som bara "är", inga inplanerade aktiviteter, inga "måsten"... Vädret inbjuder inte till några direkta utomhusaktiviteter, kriminalromanen är utläst ( ruggig), maken är totalt insnöad i sitt släktforskande, lånade hunden har äntligen slappnat av och ligger nu utslagen på golvet, tonåringen är hemma i lägenheten, sudokon har jag löst, senaste numret av "Lantliv" är nästan sönderbläddrat, frukost och lunch avklarade... Om jag har tråkigt? Ja, kanske det... men det är nog bra en stund, behöver tänka och komma på vad jag vill göra, tror jag... Rena lyxen med andra ord, att ha sån tid!



Mitt in i min lata lyxtillvaro kommer nyheten om händelserna i Oslo... Explosion, skadade, döda...terrorattack...fruktansvärt!!!
Försöker att samla tankarna och på något sätt försöka förstå vad som hänt. Nyhetsförmedlingen är fortfarande kaotisk.
Tänder ljus för Norge och fortsätter följa nyheterna... Nu får vi sända goda krafter, tankar och böner till våra grannar!

Kommentera inlägget här :