Rolig konst och vacker miljö

publicerat i Allmänt;



Brusande vatten i vackra Axmar bruks slottspark

Har idag varit på en konstrunda i Axmar bruks slottspark. Hela Axmar är en riktig pärla, tycker jag. En av mina absoluta favoritställen här på jorden! Ett "måste" varje sommar. Axmar ligger vid havet och här finns bland mycket annat en vacker hytta,en havskrog i ett vackert gammalt magasin och en slottspark utan slott, det rev de, tyvärr... För några år sedan förde bruket en slumrande tillvaro. Nu fick vi inte ens parkeringsplats nere vid hamnen och krogen. Innan magasinet blev krog brukade jag och familjen sitta vid magsinets vägg ut mot vattnet, njuta av utsikten och funderade på varför ingen gjorde något av denna vackra, gamla byggnad.... Nu serveras här fantastiskt goda fiskrätter! Min absoluta favoritkrog! Rekommenderas! Men den här dagen var det konst i parken som gällde. "Konstig" konst, tycker nog en del. Rolig och fantasifull, tycker jag.


!

Ägg


Ett ägg till. Och ja, det är kapsyler på det...

Liljekonvalj.
I parkens stora vackra "lusthus".


Det var allt från Axmar för denna gång...
Nu är det kväll, en molnig kväll. Jag tänker avsluta den framför TV:n med trötta fötter i ett skönt fotbad. Det är så där härligt smålyxigt...

"Konsten är människans sätt
att uttrycka glädje i arbetet"
William Morris

Inför morgondagen, ur Bondepraktikan:
"Om Erik ger ax,
ger Olof kaka"

Var rädda om er alla kära läsare!!!


Kommentera inlägget här :