Får man tycka synd om sig själv?

publicerat i Allmänt;



Snart midsommarafton

Ibland är man bara tvungen att ta en paus i livet, i flödet, i vardagen... Det har jag tvingats göra några dagar eftersom ryggen plötsligt strejkade och protesterade. Det gjorde ont, vansinnigt ont... Det smärtar fortfarande men jag är nu lite mer rörlig. Tacksam över de små framstegen...
Jag erkänner att jag tyckt förfärligt synd om mig själv och känt förvivlan och frustration över de där dagarna som gått utan jag kunnat göra något "vettigt" eller det som jag "borde gjort".Tack och lov för en underbar make och fantastiska vänner som "stått ut med mitt gnäll"...!!!

Paustecken

Det är en konst
att gå långsamt,
vila i steget,
känna markens
trygga lugn
under foten
och bli medveten 
om samhörigheten
med rotfast träd
och vilande sten,
och inse detta
att
livets rytm
också rymmer
givna paustecken.
David Lenzflor

Fick denna dikt av mamma för några år sedan. Passade bra att plocka fram nu.

Har jag lärt mig något av den här tiden? JA! Att det är lycka att klara av att duscha, laga mat och klä på sig - utan hjälp av andra!!! Lycka är också att ta sig ur sängen på morgonen - utan smärta!



Äppelblom, Torpet, 1 juni 2008

Mitt varma tack till min make och till mina två underbara vänner som alltid bryr sig om mig när livet har sina paustecken!

Ingen medicin är mer
värdefull, ingen är mer
effektiv, ingen är bättre
lämpad att bota allt vårt
tillfälliga onda än en vän som
vi kan vända oss till för att
få tröst av i svåra tider, och
som vi kan dela lyckan med i 
glädjens stund.
Geoffrey Chaucer
 
Nästa inlägg kommer att handla om midsommar och bröllop...


 

Kommentera inlägget här :