Kanske är det supermånens fel?

publicerat i Allmänt;





Det finns dagar då saker och ting inte blir som man tänkt sig. Dagar då "allt" verkar gå på tok och det känns som om hela världen var upp och nervänd. Dagar då man tappar grejer och och tillvaron trasslar ihop sig. Dagar då man funderar på varför man överhuvudtaget klev ur sängen... Vi har väl alla sådana dagar. Jag verkar ha en sådan idag. De tillhör livet. Att inte jämnt ha "flow"... Men det är irriterande och ju mer irriterad man blir desto mer saker verkar gå emot en. Alltså borde man stanna upp, andas, ta en promenad, ringa en vän eller något annat välgörande...

"Ibland får man se att en ide´
som förefaller att vara riktigt
ideáktig inne i hjärnan,
är helt olika när den kommer
ut i det fria och
andra människor tittar på."

Nalle Puh

Ikväll, vid 20-tiden, ska det visst vara en ovanligt stor fullmåne, en "supermåne". Kanske är det den som gör att saker och ting känns extra knepiga i dag? Kanske det är på grund av den som jag mår som jag mår? Jag brukar ju påverkas av månen... Bra att ha den att "skylla på" i alla fall...

Tycker så mycket om den här dikten av Emmy de Jong:

TROTS

Trots allt
måste
din ödmjukhet och din stolthet,
ditt tvivel och ditt hopp,
din yta och ditt djup,
arbeta tillsammans
sida vid sida.

Gråterskan och helgonet
bärsärken och clownen
mästaren och barnet
sida vid sida
... trots allt.

Det blir nog en promenad i solskenet och kanske lite qigong för mig idag, så får jag nog "flyt" på den här dagen också! Sen får man hitta på något kul till kvällen.
Dagens tanke: "Man har ju inte roligare än man gör sig".  (som bekant!)


Kommentera inlägget här :