Högt uppe i träd och lågt nere på marken

publicerat i Allmänt;

"Hjärtat är som en trädgård.
Det kan odla medkänsla eller fruktan,
motvilja eller kärlek.
Vilka frön planterar
du där?"
Buddha



"En del personer muttrar alltid över att rosor
har taggar.
Jag är tacksam över att taggar
har rosor."
Alphonse Karr

Jag sitter, denna regniga söndag, ute i mitt torp och skriver. Jag klagar egentligen inte alls över regnet. Det är välbehövligt för växtligheten. Det har varit torrt väldigt länge nu. Min make gläds också över regnet. Nu kan han elda ute. Det gillar han. På vår lilla äng växer nu den efterlängtade gullvivan! Har plockat några att ta in till stan. Min make har förutom att elda även klättrat på en hög stege. Äntligen kom vi ihåg att köpa nya fågelholkar. Det var dem han satte upp i träden. Högt upp balanserade min make på stegen och spikade och jag tyckte att det såg "livsfarligt" ut. Men det gick ju bra. Han lever fortfarande med alla ben i behåll! Fint ser det ut också med nya, fräscha holkar. Hoppas att fåglarna blir glada!



En munk frågar: "Finns det något mer mirakulöst än naturens underverk?"
Mästaren svarar: "Ja, att du är medveten om naturens underverk."
Angelius Silesius

Ja, så fick Sverige "brons i Schlager" i går kväll. Bra jobbat! Nu hoppas jag på guld i VM-hockeyn i kväll. Det finns stunder när man är lite stolt över att vara svensk...

Sista ordet: Var stolt över dina talanger!

Kommentera inlägget här :