Solig stadspromenad

publicerat i Allmänt;


Solen ligger lägre, skuggorna blir längre nu

Söndagkväll. Efter ännu en solig och vacker helg. Vilken höst! I början av hösten skrev jag att jag önskade mig en solig och varm höst. Nu kan jag lugnt konstatera att min önskan blev uppfylld...med råge! 

I helgen har vi gjort två mysiga stadspromenader , maken och jag. I går till det gamla varvet här i närheten och idag blev det en ordentlig långpromenad längs ån och Hälsans stig bl a.  Igår hände något oväntat och spännande under promenaden men det berättar jag om senare. Först vill jag ta er med på dagens promenad med hjälp av vackra bilder.Vi hade sällskap av solen hela vägen. Först stack den oss i ögonen (det fick den så gärna göra) sen värmde den oss på ryggen.

Stadspromenad. Vackert vid ån


Slottet


Vackert gammalt hus. Ännu blommar det lite längs med husväggen


Magnifik utsikt från Gammelbron (Gamla bron?)


Vårt fina konserthus. "Konservburken"


Längs Hälsans stig, Gustafs bro syns längst bort


I Bolognerskogen. Gavleån


Avslutar med min favoritstaty. "Premiär"

Tack för att ni gjorde mig sällskap!

Ord inför veckan:
"Livslust är att alltid ha kommande projekt i ögonvrån."
Okänd

"Hoppet är som socker i te. Hur litet det än är genomträngs hela drycken av sötman."
Kinesiskt ordspråk

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Andreas:

Kanon fina bilder!

2:a kommentar, skriven , av Emilia:

Mysiga biler!! :)

Kommentera inlägget här :