Höstförväntningar

publicerat i Allmänt;

Jag bor i en stad där man firar höstens ankomst. Det kallar jag positivt tänkande! Att ta farväl av sommaren och att hälsa hösten välkommen...

"Hösten är en andra vår, där varje löv är en blomma"
Albert Camus

Hur firas då hösten? Jo, bl a genom att tända 5000 marschaller längs med å-kanten.
Det har sitt ursprung från en tradition ute på öarna längs Hälsingekusten.


Ljus i mörkret 2008

Nu ska väl ändå sägas att det ännu inte känns så väldigt mycket höst. Det är fortfarande varmt och skönt och de flesta löv är ännu gröna. Men vi är inne i september månad. Hoppas att det blir en lång och varm höst!

Årets marschaller är nu tända. Men det är fortfarande för ljust för att vara riktigt effektfullt. Maken och jag väntar nog en stund till innan vi går ut. Försent kom vi igår på tanken att bjuda hem vänner till ikväll. Den ena efter den andra meddelade att de tyvärr var uppbokade på annat. Så vi får väl gå själva då, jag och maken och det går bra det med. Vi brukar alltid stöta på bekanta och vi brukar ta oss en sväng in på museet. Det är lite av "kulturnatt", med musik, konst, film, tävlingar mm runt om i stan.

"Nu är den stolta vår utsprungen,
den vår de svage kalla höst."
E A Karlfeldt

Jag förväntar mig ,personligen, en KUL och MYSIG höst!!!

"Det är alldeles för lätt att älska våren.
Med tiden tycker man mer om hösten."
Tove Jansson

Välkommen då, hösten!

Kommentera inlägget här :