GIFT OCH INTELLIGENT?

publicerat i Allmänt;

Nej, det här är inte min dag. Nyss hade jag skrivit ett ganska långt inlägg, valde bild och vips var inlägget borta!
Vaknade i morse med spänningar i nacke och ben och yrsel. Åh nej, inte nu igen... Vila igen... Är så trött på att vila... Drog dagens " morgonpeppningskort" (Kreativ Insikt) och läste:
"Du är på rätt väg". Hm...jag som känner det som om jag just nu är vid sidan av vägen, i diket... Tänkte först att detta är ett skämt. Men så är det nog inte. Jag är kanske på rätt väg i alla fall...Hoppas det!

"Om livet inte vore svårt ibland,
skulle vi inte utvecklas.
Om det bara
var nerförsbacke hela tiden
och aldrig
lutade brant uppför,
skulle vi inte
få någon ny styrka."
Ur Stillsamheter

Tankarna går i kväll till folket i länderna kring Indiska Oceanen där det varit jordbävning och tsunamivarning. Varje gång ordet tsunami dyker upp i nyhetsflödet bläddrar bilder från katastrofen 2004 fram på näthinnan. Och man hoppas och ber att: Aldrig mer, aldrig mer!!!

Nu hoppas jag att detta inlägg blir publicerat.
Och jag säger som Marcus, 6 år, i boken "Gud som haver barnen kär har du någon ull" att:
"Jag blir alldeles utsliten av att vara stilla."

Niklas, 8 år funderar så här:
"Jag ska bli intelligent ...och lat. Om jag orkar."
Själv är jag tydligen inte så intelligent om man ska tro Elin, 8 år:
" Väldigt intelligenta damer har visst gått över till att inte gifta sig."
Hm...;-))

Ska nu försöka få med en bild. Förhoppningsvis en bild från sjön ute vid vårt torp. Isen ligger fortfarande där.


Kommentera inlägget här :