HUR ÄR DET MED HUMÖRET?

publicerat i Allmänt;

- "Hur är det med humöret?" frågar min doktor lite stressat, när hon ringer upp på överrenskommen tid. Väluppfostrad som jag är svarar jag artigt att: - "Jo tack, det är väl bra." Orkar inte förklara att det är från och till och det går upp och ner...(som för alla andra). Jag förstår att doktorn egentligen menar om jag är lite gladare nu, inte så nedstämd. Men det där med det psykiska är ju lite tabu och besvärligt inom den "vanliga" vården. En och en halv minut tog samtalet. För det får jag betala 100 kr..

Om doktorn hade frågat hur min själ mår så hade jag svarat: -"Jo tack, det spritter i själen idag!" :-) För så kändes det idag! Till kroppens stora förvåning. Den hängde inte alls med. Men den fick lov att finna sig i både det ena och det andra. Lite qigong, lite städ, lite akvarellmålning... Ville dansa också men det hade nog varit fööör mycket. Jag fick nöja mig med att ligga och vicka på tårna i takt med min favorit Bruce Springsteens senaste cd. Så bra!!!

Det är lite kallt i kväll men ljust. Solen gick upp 05.29 och ska gå ner 20.16.
Maken valde att stanna hemma i värmen och titta på fotboll på TV istället för att sitta och frysa på "arenan" och se matchen "live".
Själv är jag så där lagom engagerad i fotboll just nu. Har fullt upp med hockey. Favoritlaget är i final och hade guldchans igår kväll. Men icke... Ny match i morgon. Ännu en nagelbitare...
Eller som en vän sa: - "Vet inte om mitt hjärta klarar av en match till."
Ibland kan man fundera på varför man engagerar sig i sånt här. Man är väl någon form av självplågare...

Yngste sonen åkte tidigt i morse på skolresa till Barcelona. Han sms:ade ett fint kort från en park med palmer...såg skönt ut...Men våren här i Sverige är fin den också... I dag glittrade det så fint på ån här nedanför mitt fönster. Båtar sjösätts och måsarna skränar.
Min egen "privata" mås såg ut som om den längtade ut:








Kommentera inlägget här :