SOM OM HIMLEN BRINNER

publicerat i Allmänt;

Min dag började på allra bästa sätt. Efter en god frukost kollade jag om det hänt något roligt på Facebook. Det hade det! Jag hade fått ett fint meddelande som värmde både kropp och själ. Sen hade en underbar vän länkat och rekommenderat min blogg. Det blev jag riktigt lycklig av! Kände mig plötsligt väldigt levande :-) Mer levande än på länge. Kraft fick jag också. Kraft att orka lite mer än vad jag gjort de senaste dagarna. Tänk vad mycket några fina ord kan göra! De är som en underbar gåva! Till nya läsare som hittat hit: Varmt välkomna <3

"Glädjen kommer till dig
när du inte söker den,
när du är upptagen
med vardagliga göromål.
Glädjen kan,
liksom solljuset,
slinka igenom
den smalaste springa."
Anne Swärd

Ovanstående ord har jag citerat förut, men de är så härliga så de fick gå i " repris".

När jag var i början av min sjukperiod skrev jag följande:
När masken faller och ångesten och gråten bryter ut,är det skönt att ha en axel att luta sig mot och någon som fångar upp tårarna i sina händer.

Vill dela med mig av ett foto jag tog i går kväll när solen höll på att gå ner. Det hade både haglat och snöat under dagen. Visst ser det ut som om " himlen brinner"!

Kommentera inlägget här :