VARM OM HJÄRTAT

publicerat i Allmänt;

Igår kom grå dimma från havet och la sig som ett lock över allt och alla. Först
mot eftermiddagen idag lättade det upp och solen kom fram. En stund. Nu regnar det, samtidigt som molntäcket spricker upp. April, april!!! Säger vädret... Tycks det som:)

Igår tog jag jättekliv framåt på Bättringsvägen igen. Idag är det några kliv tillbaka. Det är alltså den vanliga dansen...

"När du står upp för dig själv, är du på rätt väg och kommer att finna den perfekta lösningen på dina problem. Innan du vet ordet av, kommer hela din attityd att ha förändrats."
Ur Juveler av visdom från Eileen Caddy.
Ord för just denna dag som jag gärna delar med mig av.

Ibland dyker det upp TV-program som gör en glad och varm om hjärtat. Ett av dem är den nya serien "Trädgårdsdrömmar". I gårdagens avsnitt förvandlade programledarna en tråkig gräsplan på ett äldreboende till en blomstrande trädgård med fontän och damm. De boende blev så förtjusta. Det blev en verklig oas. Det är något man önskar att alla äldreboende hade. Det är skrämmande att man inte tänker mer på utemiljön för de äldres välbefinnande.Det finns säkert sådana men de jag har besökt har inte varit särskilt roliga.
Hurra säger jag för program som gör skillnad! Till mina favoriter hör också: "Sofies änglar" och "Den hemlige miljonären". Önskar att man slapp reklamen, men utan den blev det väl inga program alls...;)
På tal om TV så fick jag nyss syn på Tomas Ledin i rutan. Han fyller 60 år i år. Snacka om välbevarad 60-åring! Jag vet ju att han håller sig i form med qigong. Hm..bäst att börja träna lite mer inför sin egen 60-årsdag...Det är ju tack och lov några år kvar.;-)

Dags för bra citat:
"Den tid man njuter av att slösa bort,
är inte bortslösad"
John Lennon

"Paradiset är inte längre bort än vi själva tänker"
Marlene Sturedotter

Nu skiner solen igen:-)







Kommentera inlägget här :