DET JAG GLÖMDE BERÄTTA...

publicerat i

Igår skrev jag om min fina helg i torpet men glömde berätta om vårt fina besök.
På lördagsmorgonen när maken tittade ut genom fönstret mot baksidan blev han alldeles paff. Ca 5 meter bort, vid den stora tallen låg en älg i snön. Den låg där så stilla. Klippte bara lite med öronen. Undrar om den legat där under natten? På andra sidan diket skymtades ännu en älg. Efter en lång stund ställde sig älgen upp och efter ännu en stund travade den iväg med stora kliv över diket i den djupa snön... Vilket fint besök! :) Roligt att komma dessa ståtliga djur så nära!
Sonens hund märkte ingenting av besöket ;) Lika bra det kanske....

Hunden är en svartvit sort. Andra årstider tycker vi att den vita färgen är väldigt vit. Men nu mot den vita snön såg vi att han är nog "Stockholmsvit"...

Snart är den här 12-12-12-dagen slut... Blev det en "vanlig" dag eller blev det en "ovanlig" dag? Hände det något speciellt? Alla har vi väl olika svar på detta ;) Min dag har i alla fall varit bra ;)

Och i morgon är det Lucia. Jag har redan knaprat på lussekatter och pepparkakor i flera dagar nu. Och druckit glögg. Gott! Lucia är välkommen om hon har vägarna förbi :) Fast jag ser henne nog på TV...
Luciavakornas tid är förbi för min del. Men det var kul på den tiden - också!

Kommentera inlägget här :