ETT VINTERÄVENTYR del 2

publicerat i Allmänt;
Bilderna publicerades men inte texten under rubriken "Ett vinteräventyr"... 
Hade skrivit ett inlägg om min första advent. Om hur vi vaknade till en vacker,solig och kall söndag. Uppehåll! Mycket snö på marken. Allt är vitt vitt vitt!
Jag hade också skrivit om hur spännande det var att åka ut till torpet. Skulle vi komma ändå fram? Och in på gården med bilen? Vi ska ju få plogat numera... Tack och lov inget möte på de smala oplogade småvägarna... De snötyngda grenarna bildade vackra portaler över oss när vi åkte in i "vinterland". Obeskrivligt vackert!
Det var inte plogat in på gården. Bilen parkerades vid grannens tomt och så var det till att pulsa. Sista biten fram till stugan nådde snön oss till låren! Vid mätning visade sig snödjupet vara 73 cm! 
Snöslunga fram! Och fåglarna måste få mat! Och så bara måste vi ta bilder på allt det vackra!
På hemvägen hade vi samma tur, inget möte på småvägarna. Tur det för vi kunde inte vända....
 
Vi var inte till någon kyrka och lyssnade på vackra adventsånger men jag kan lugnt säga att det kändes väldigt högtidligt och andäktigt i skogen idag :)
 
Väl hemma igen satte vi igång att frosta av frysen. Bäst att passa på när det är så kallt ute. Vi rensade också för att få plats för julmaten. Så mycket konstigt man sparar för att ta fram och äta "någongång"...? Den som spar den har...nej tack...
 
Nu är julbocken invigd. Vi såg det tjusiga fyrverkeriet från balkongen. Det var nära att det inte fanns någon bock att inviga. Den var utsatt för ett attentatsförsök under natten men det avstyrdes av någon modig person. Jag kan också berätta att det är en modern julbock i år. Han twittrar! :))
 
Första ljuset tänt. Vi är inne i adventstiden och det är vinter...
Och jag har skrivit ett inlägg som jag hoppas publiceras...
 

Kommentera inlägget här :