KÄRLEKSFULL SKAPARKRAFT

publicerat i

Det är tisdag eftermiddag. Blev tvungen att vila från arbetet idag. Gårdagen blev lång och intensiv. Känns i kroppen idag. Jag måste inse att jag har en bit kvar att gå på Bättringsvägen... Jag har svårt att acceptera mina fysiska begränsningar när jag rent mentalt och själsligt har massor med energi... Det är ett dilemma...
Men jag har delvis nya arbetsuppgifter. Som är roliga och lagom "tunga". Jag tar emot beställningar, packar och skickar vackra armband :) Måste få göra lite reklam ;) Kolla gärna www.armbandskungen.se
Hört talas om Shamballa-armband? De är vackra och symboliserar vitalitet, kärlek, inre styrka, kraft, sinne och balans. :) En fin gåva till sig själv eller någon man tycker om...<3

Helgen var fantastisk för mig. Dels för att vi åkte ut till torpet och vandrade runt och i det mest fantastiska vinterlandskap. Det var -20 grader och sol och molnfri himmel. De snötyngda träden och fälten bildade vita snösalar och gnistrande snögångar. Det var mäktigt och pampigt! Nästan osannolikt vackert!
Jag kände sådan tacksamhet över att få vara med om detta. Och det måste ligga en kärleksfull skaparkraft bakom. Inget foto och ingen tavla kan göra allt det vackra rättvisa. Det måste upplevas och jag önskar att alla fick göra det :)
Vi har nog alla varit med om att bli alldeles stumma inför det vackra i naturen...

"Tillvaron kan ibland
vara chockerande vacker
- ett dramatiskt ljusspel
över en snart slocknad himmel...
man vill bevara det,
men flyktigheten är alltid
en del av skönheten."
- Anne Swärd

Det andra positiva som hände mig var att jag plötsligt kände väldigt starkt att jag "bara måste" måla lite. Och jag målade en tavla och bättrade på två påbörjade tavlor. Vilket flyt! :) När de var färdiga betraktade jag dem och tänkte: "Allt detta bar jag inom mig. Dessa färger och former och mörker och ljus. All denna skaparkraft och ljus fanns där och kom till uttryck på detta sätt!"

Jag tror att vi alla är starkare än vad vi själva tror. Vi är alla medskapare. Vi är alla kreativa. Var och en på sitt sätt. Alla bär vi ljuset inom oss. Alla är vi Ljusbärare. Dela med dig av ditt ljus...

I morgon är det siffran 12 som gäller. 12/12 -12! Låter nästan lite magiskt ;) Antingen är det en helt vanlig dag eller så är det en alldeles speciell dag? Vi får se...
Ljus och kärlek!
<3

Kommentera inlägget här :