Från min palett

publicerat i Allmänt;
Februari! En riktig "födelsedagsmånad" för min del. Så många födelsedagsbarn att fira. Släkt och vänner. Av de som inte längre finns med oss här på jorden fanns det också många februaribarn. Min mormor, farmor och morbror och makens morfar. Bland dem som lever: min mor och min faster, en kusin och jag själv. + några vänner. :-)Lite roligt är det också att både jag, min farmor och makens morfar hade samma födelsedagsdatum.

Februari börjar lite kallt om prognoserna stämmer in. Det är nog som det ska vara, tror jag och hoppas att det inte blir långvarigt.


Fönsterbild Februari 2010

Såg ett kul citat i tidningen i morse:
"En kompetent person är en person som gör misstag enligt reglerna."
Paul Valéry

Goda nyheter kom med e-post häromdagen. Från unicef:

Gratis skola på gång i Haiti.
Två år efter jordbävningen har Haitis regering tagit ett stort steg framåt när det gäller att avskaffa skolavgifterna. Vid höstterminens start fick 772 000 barn gratis undervisnig. Unicef utbildade 15 000 nya lärare och gav eleverna skolmaterial och ryggsäckar!


I april 2011 vaccinerades tio miljoner barn i Afghanistan!


Under våren 2011 blev det bestämt att barnkonventionen ska ingå i svenska läroplanen!



Vinterbild Knivsta 2004

I dag vill jag dela ut färger från min palett:

RÖTT - för kärlek och lust
BLÅTT - för frihet och hopp
GRÖNT - för hälsa och vila
GULT - för glädje och trygghet
VIOLETT - för insikt och tillit



Nu har ett av mina favoritprogram på TV börjat, "Den hemlige miljonären". Ett givande program. Reality! Att se hur dessa miljonärer får kontakt med och möjlighet att hjälpa dem som har det svårt i vårt samhälle. Och så alla dessa frivillighetsarbetare som med små medel gör allt för att hjälpa till. De verkliga hjältarna! :-)








Kommentera inlägget här :