Lita på glädjen!

publicerat i Allmänt;
Uppvaktningen fortsatte i dag. Med posten kom två vackra kort och en väldigt fin liten bok! Boken heter "Tänkvärt om GLÄDJE". Full med vackra bilder och massor med underbara citat! Åh, vad glad jag blev!!! :-)
På tal om kort...jag vet inte hur vanligt det är men ...jag får gratulationskort från min tandläkare! Ett vackert handskrivet kort :-))  Jag förstår ju att det är för att behålla mig som patient ( eller kund kanske det heter nu för tiden) men det känns ändå lite " personligt"...;-)


Den underbara födelsedagsbuketten jag fick av mina vänner

Ur min nya bok:

"Människor
från en planet
utan blommor
skulle kunna tro
att vi måste vara
tokiga av glädje
då vi har sådant
omkring oss
alltid."
Iris Murdoch

Jag skrev för ett tag sedan, på facebook, en tillönskan om en fin måndag. Tänkte att det skulle vara till glädje. Vi önskar ju alltid varandra en trevlig helg, varför inte önska varandra en fin vardag? Men jag fick bara ett "gilla" som reaktion och ingen kommentar. Det kan finnas många förklaringar till detta men jag blev lite fundersam... Tog mina vänner illa upp? Tyckte de att det var fånigt att önska något sådant? Vem har trevligt en vanlig måndag? Men varför inte? Om nu måndagar har "dåligt rykte" eller ger "dåliga vibbar" så är finns det väl ännu större anledning att tillönska en fin måndag? Alla håller nog inte med mig...Men det finns dem som utbrister: "härliga måndag" när helgen är slut och arbetsveckan tar vid. Jag tillhör väl inte dem men jag har sällan något emot måndagar...


Vackra röda rosor från svärmor

"När du äntligen tillåter dig
att lita på glädjen
och omfamna den,
då ska du upptäcka
att du dansar med allt."
Emmanuel

Visst har dagarna börjat bli underbart ljusa och långa!
Dagen har ökat med 3 timmar och 53 minuter!!!

Dagens slutord får Paulo Coelho stå för. Citat från Facebook:

"Lord, bless our week. May love fill our heart, compassion guide our mind, faith rule our soul" 


Kommentera inlägget här :