ESPAÑOL!?

publicerat i Allmänt;
Mina söner är inte så mycket för att läsa böcker nu för tiden. Men julen 2011 kom det in en önskan till tomten om två böcker. "Zlatan-boken" naturligtvis. Den fanns att köpa "överallt" och den köpte vi i god tid. Strax före jul kom äldste sonen plötsligt på att han önskade en bok till. Steve Jobs biografi. Den passar yngste sonen också, resonerade vi och beställde två stycken. Lite osäkra blev vi om böckerna skulle hinna komma före jul. Vi hade beställt från "det snabba företaget" men vi fick ingen sedvanlig bekräftelse. De kom i tid! Jag gömde böckerna i min garderob så att inte hemmavarande sonen skulle få syn på dem.Två dagar före julafton var det dags att slå in julklappar. På kvällen stängde jag in mig i sovrummet och plockade fram hemligheterna och började slå in dem. När det var dags att slå in Steve Jobs bok konstaterade jag att det var en tjock pocket. Jag bläddrade lite i den för att se om det fanns några bilder. Det fanns det. "Men på den här sidan står det på spanska" konstaterade jag förstrött (det är jobbigt att slå in julklappar)."Hmm...på den här sidan också...märkligt...och på den här sidan och den här...." Jag slog ihop boken och kollade omslagssidan och läste det finstilta: "Edición en español"....!!!Nog  för att båda sönerna läst spanska i skolan men något favoritämne var det ju inte....
Den kvällen fick maken bråttom att uträtta ett visst ärende på stan. Inköp av 2 ex av Steve Jobs bok...med svensk text...
Våra söner var mycket nöjda med sina julklappsböcker!
Och jag är lycklig över att mina vuxna söner vill läsa böcker!


Lilla balkongen i går. I vintersolens glans

"Vänskap är just känslan
av att känna sig trygg med någon
och varken behöva väga tankarna eller mäta orden"
Dinah Maria Mulock Craik

"Ett vänligt ord kan hålla
en varm hela vintern."
Maria Holly

"Tacksamhet
är hjärtats minne."
J-B Massieu

Nej, nu blir det hockey på TV resten av kvällen för min del.


Kommentera inlägget här :