SMITTANDE GLÄDJE

publicerat i

Med risk för att det blir ännu ett inlägg som publiceras i ett stycke utan radbyten, chansar jag och skriver... Det blir mitt andra inlägg idag... Det första bara försvann när det skulle publiceras... Livet är märkligt ibland. Trots det gråa, trista vädret och trots att suset i mina öron är värre än någonsin, kommer "den" plötsligt smygande, som en varm våg, ett pirrande i magen, en härlig känsla: GLÄDJEN! Den får mina mungipor att dras uppåt och kroppen att slappna av. Glädje är för mig förknippad med tacksamhet och förnöjdsamhet. Den skingrar inte de gråa molnen utanför mitt fönster men den skingrar orosmolnen inom mig. "Min glädje är som våren. Så varm! Den får blommor att slå ut i mina händer." Thich Nhat Hanh "Glädjen finns inte vid horisonten. Om vi sänker blicken ska vi finna den på närmare håll." Anne Swärd Nu hoppas jag att Glädjen stannar ett tag hos mig och att den smittar av sig till Dig! Delad glädje är dubbel glädje...som bekant:) "När du äntligen tillåter dig att lita på glädjen och omfamna den, då ska du upptäcka att du dansar med allt." Emmanuel

Kommentera inlägget här :