ÄLSKADE MAKE

publicerat i Allmänt;
Idag den 24 juni firar jag och maken 25-årig bröllopsdag och 35 år som förlovade och "sambor".
Dagens inlägg blir en hyllning till min underbare make.
Till mannen i mitt liv...
 
Passion flammar upp,
hastigt och häftigt,
och kan ta ny fart
under ett långt 
förhållande,
men kärlek växer
långsamt
i lager på lager
av vanliga dagar.
 
Kärleken mellan två älskande
växer med åren,
den växer på djupet
där den finner nya källor.
Den blommar
och blommar om.

Ur "Stillsamheter"
 
Jag är så tacksam över att jag fick möta just Dig!!!
 
Vi förlovade oss midsommarafton -77 i Axmar Slottspark. En vän till oss, som studerade till präst, sa då till oss att "jag kan viga er sen, ska vi säga om tio år?" Tiden gick... Tio år senare skulle vi på dop på Gotland. En kort tid före avresan ringer vår vän och säger: "Nu har det gått tio år och eftersom ni ändå ska hit till Gotland så kan jag ju viga er." Och så blev det! Vi gifte oss den 24 juni -87. I Gnisvärds fiskeläges lilla kapell. Det blev bråttom med att hinna ordna allt. Personbevis, ringar, kläder... Vit spetskjol och blus inhandlades på Indiska. Det var -80tal, före den USA- inspirerar trenden med överdådiga och dyra bröllopskläder... Det är inte alla brudgummar som valt brudbukett tillsammans med prästen men det gjorde min blivande make! :)) Det blev ett fint och vackert bröllop, helt i vår stil och smak. 
Jag fortsätter gärna att leva med Dig år till - minst! Om du vill...
 
 

Kommentera inlägget här :