"MERCI OCH GÄSP"

publicerat i Allmänt;

Jag är inte särskilt förtjust i att få reklam i brevlådan. Slöseri med papper tycker jag. Det räcker med det som ramlar ur när man slår upp tidningen på morgonen. Vi har satt upp en "Reklam, nej tack-skylt" på postfacket. Trots detta hittade vi reklam från ICA häromdagen. Men det var faktiskt en positiv överraskning! Reklamen bestod av en hel chokladask!!! Av märket Merci! Ja, vad säger man? "Merci!" och ja, tack, gärna mer reklam av det slaget!!!....
Undra vad COOP tänker kontra med? :)

Jag har börjat lyssna på Håkan Nessers "De ensamma". Om Uppsala i början på 70-talet. (Flyttade själv dit -73) Om vänskap, mystisk död, studier mm. I början berättar en av huvudpersonerna att han tänker på veckans dagar på ett litet speciellt sätt. Han tänker att de har olika färger. Jag blev så förvånad. Trodde nämligen att det bara var jag och min mor som tänkte så. Folk, särskilt våra män, brukar se helt oförstående ut när vi pratar om detta. Men jag har alltid tänkt så. Numera tänker jag så här: Måndag - ljusbrun,
Tisdag - blå, Onsdag - gul/orange, Torsdag - mörkbrun, Fredag - ljusgrön, Lördag - röd, Söndag - vit.
Ni får gärna skratta och skaka på huvudet åt detta. Men kanske är detta vanligare än vad man tror?... Det sätter i alla fall färg på tillvaron... hi hi... Observera att jag inte ser någon av dagarna i gråa toner....

Sonen har fortsatt studentfestandet i helgen. Maken och jag fortsätter att plocka fram och tillbaka prylar som hamnat på "fel" ställe i samband med mottagningen. Fast rödlök i gammal glasburk gjorde sig riktigt bra i sovrummet... originellt i alla fall ;)

Solen lyser fortfarande på oss. På TV är det bara fotboll just nu. Jo då, jag tittar lite ibland. Blomsterprakten är nästan lika flödande fortfarande. En och annan ros har nickat till. Dem har jag klippt av och lagt i en skål.

Mår, peppar peppar, lite bättre. Har börjat att gäspa och gäspa och gäspa... Det ser jag som ett friskhetstecken. Att jag börjat slappna av...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Kristin:

Haha skämtar du? Jag tänker också på veckodagarna i färger, kanske inte så mycket nu längre men framför allt när jag var liten.

Måndag-lila, Tisdag-vit, Onsdag-grön, Torsdag-svart, Fredag-rosa, Lördag-röd och Söndag-ljusgrå.



Kommentera inlägget här :