MIDSOMMARDAGEN 2012

publicerat i Allmänt;
 
Det har blivit Midsommardagen 2012. Vi är fortfarande kvar ute vid vårt torp, maken och jag . Sönerna roade sig på annat håll igår. De ska "kanske" komma upp hit under dagen...ständigt detta "kanske"... Lite framförhållning vore praktiskt ibland. Tycker maken och jag. Mat och annat behöver planeras in t ex.. Men vi får nöja oss med "kanske" så länge :)
 
Midsommarafton var underbar. Solig och varm. Fågelkören sjöng intensivt.Sill och lax och jordgubbar med glass på bordet. Skön kvällspromenad. Upptäckte att liljekonvaljerna fortfarande blommade. Jag som trodde att jag missat dem. Liljekonvaljen är Gästriklands landskapsblomma. En liten hare kom skuttandes över gården. Påminde oss om den harfamilj som vi hade här på gården en sommar för bra många år sedan. De var så söta och märkligt orädda. Sent igår kväll gick vi ut en sväng på gården. Fortfarande ljust men kallare. Vi njöt av allt det vackra och andades in den friska luften och alla ljuvliga dofter i den magiska midsommarnatten.
 
Jag fick för mig att jag skulle plocka 7 sorters blommor och sätta i en vas. Inte lägga under kudden, jag är ju redan gift ;) I morgon  har vi varit gifta i 25 år maken och jag, förlovade i 35! Det blev till slut 10 olika sorters blomster. Jag älskar de vilda blommorna!
 
Nu har "kanske" blivit ett "kommer". Så nu går vi i väntans tider ;)
 

Kommentera inlägget här :