Suckarnas dag

publicerat i Allmänt;
Jag suckar mycket nu för tiden.Och det gör jag rätt i har jag fått höra. Om man märker att man andas för högt upp i bröstet är det bra att sucka. Då åker axlarna ner. :) Men det är lite jobbigt att gå och sucka hela tiden. Att ta tre djupa andetag då och då är bra. Andas ut är viktigt. Andas in genom näsan och ut genom munnen säger de flesta. Men nu har jag hört att man ska andas både in och ut genom näsan, som i yoga... Det blir till slut förvirrande med alla råd... Att vara för fixerad vid andningen blir också jobbigt... Då suckar jag några gånger och litar sen på kroppens egen andning en stund.... Suck.....
 
Jag har haft en riktig "dipp" idag. Vaknade klockan 4 och kunde inte somna om. Dagen blir väldigt lång då.Speciellt när man inte har förmågan att slappna av och sova under dagen. Bra mår man inte heller, orkar ingenting. Suck.... Nu är det kväll. Sonen tittar på fotboll. Maken har haft en "skitdag" ( hans uttryck) på jobbet och är nu äntligen på hemväg. Själv känner jag mig nästan pigg... Undrar  vilken andning jag är i? Övertrött ät väl kanske det rätta ordet för mitt tillstånd just nu... Nästa hållplats längs Bättringsvägen är ett återbesök hos doktorn i morgon.
 
Varje dag
är en dag av födelse.
Varje ögonblick
är nytt för oss ;
vi återföds,
stimulerade
till nya utmaningar.
 
Isac Watts
 
Glöm inte att andas! Sucka mera :)
 
 

Kommentera inlägget här :