HUR MÅNGA FÖTTER?

publicerat i Allmänt;

Man kan aldrig vara nog övertydlig...:) När sonen sitter och läser sportsidan i morgontidningen hittar han en sån där festlig grej. Det handlar om några hockeyspelares operationer. Följande mening läser sonen högt för mig: " Och nu har han opererat en av två fötter"... Undrar hur många fötter hockeyspelare har? :)

Jag hade besök av änglar i går. Jodå, det är helt sant. När ångest och andra biverkningar höll på att knäcka mig dyker först en tvåbent och en fyrbent upp. Den tvåbenta kramar och pratar lugnande, den fyrbenta överöser mig med blöta pussar. Senare agerar min son ängel och hämtar grannfrun. Hon kollar pulsen och tar med mig till doktorn. Väntar med mig och berättar roliga saker så att glada skratt sipprar ut från undersökningsrummet. EKG och blodtryck perfekt. Hög puls. "Biverkningar" konstaterar läkaren. Och skriver ut ännu en sorts piller...
"Det blir bra snart" och "du är på rätt väg", tröstar alla. När är "snart"?...

Såg lite av prinsessdopet igår. Estelle gav inte ett ljud i från sig förutom en rap när biskopen skulle ösa dopvattnet över hennes huvud ;). Även små prinsessor rapar ibland ;)

För att få skratta lyssnar jag på "Grabben i graven bredvid" av Katarina Mazetti. Tokrolig.

Glöm inte bort att det finns änglar, både tvåbenta och fyrbenta :)

Kommentera inlägget här :