LJUDET AV BÅTAR

publicerat i Allmänt;

Det är söndagskväll. Efter en blåsig men ganska varm och solig helg. Vi var ut en sväng till vårt torp idag. Så vackert med alla vårblommor. Hittade dock bara en enda liten gullviva. Men fler är på gång. :)

Har haft två långa telefonsamtal med vänner i dag. Bett om råd, bollat idéer, berättat, frågat, skrattat... Vad skulle jag göra utan mina vänner? Vem skulle jag vara utan dem? De är så dyrbara. De är guld värda! De som finns där och lyssnar även när man klagar och gnäller. De som alltid ställer upp. De som man alltid kan lita på. Jag känner mig så rik när jag har dem!!!

En annan verklig vän skickade mig en fantastisk bok häromdagen. Den var mitt i prick för mig. En stor bok med lite text och fantastiska bilder. Den heter "Det röda trädet" av författaren och konstnären Shaun Tan. För mig som är utbränd är det en trösterik bok.

Eftersom mina ögon sviker mig igen och inte vill koncentrera sig på någon längre text har jag börjat lyssna på ljudböcker. Lånar makens. Det känns som om jag hittat en skatt! Vilken bra uppfinning!

Yngste sonens student närmar sig. Känns så bra att mina systrar lovat hjälpa till med "mottagningen". De är underbara mina systrar!

"När du äntligen tillåter dig
att lita på glädjen
och omfamna den,
då ska du upptäcka
att du dansar med allt."
Emmanuel

"Glädjen i hjärtat
skall låta blommor av fred,
lycka och framgång
växa på jordens yta."
Anonym Graffiti

Nu hörs det välbekanta ljudet av båtar i ån nedanför min balkong. Härligt! Påminner om att sommaren är på ingång...

Kommentera inlägget här :