SNÖKANON IGEN

publicerat i

Det var värst vad mycket vinter det blev på en gång! Lite för mycket och det är ju inga vackra snöflingor som singlar sakta ner, nej då, det är "snökanon"! Det ligger på från havet, hela tiden. Snöröken yr. De har plogat flera gånger men det syns knappt förutom vallarna som växer och växer...
"Hej mitt vinterland"... Fast jag ser knappt ut genom de snötäckta fönstren... Åns vatten rör på sig fortfarande i alla fall. I snabba vågor in mot stan.
Men jag ska inte klaga! Har fått stanna inomhus hela dagen.
Drabbades plötsligt av en stark längtan efter glögg, pepparkakor och lussebullar... Det hör liksom ihop med snön :)

En vän brukar säga att i den här staden är det alltid "väldigt mycket väder". Är det fint och varmt är det väldigt fint och varmt, är det snö och kallt då är det väldigt mycket snö och väldigt kallt... Och jag förstår vad hon menar ;))

Undrar hur det ser ut i vårt torp? Där det alltid är mer vinter än här...

Jag hade mina funderingar på att åka på julmarknad i morgon. Men jag tror att jag avstår. Hoppas hinna se bocken live i år. Kanske blir söndagsvädret lugnare... Om det slutar blåsa och snön ligger kvar kommer det att bli väldigt vackert!

"Snön ligger kvar. Som ett sprött, vitt
orgelverk.
Tyngdkraften är förändrad, marken blir lätt av vithet.
Träden står nakna, utan att frysa."
- Lena Larsson

Nu börjar det lysa adventsstakar och adventsstjärnor i fönstren. Jag tror det är dags att sätta upp mina också...

Hoppas att alla får en fridfull första advent...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Birgitta:

..och har i Addis har vi ocksa adventsljusstake - redan tand!

Kommentera inlägget här :