SOLSTRÅLAR I STORSTADEN

publicerat i

Vandrar genom storstaden. Gata upp och gata ner. Solen skiner äntligen och himlen lyser blå. Det är stilla. Inte en vindpust i den annars så blåsiga staden. Går in på kyrkogården. Stilla och tyst. Praktfulla träd i höstskrud. I villaområdet beundrar vi de charmiga husen och de blommor som ännu blommar i trädgårdarna. På avstånd hörs de blå spårvagnarna gnissla. Vi stannar och tittar på kul graffiti. Som lyser upp en grå, ful mur.
En oktobersöndag i Göteborg.

Maken och jag kom hit igår. Maken ska jobba och jag ska hjälpa min mamma med lite "ditt och datt". Och hålla henne sällskap.
Vi möttes i dörren av en glad hund. Min systersons och hans frus hund. En härlig mix mellan fransk bulldogg och shih tzu. En "bullshit" med andra ord ;) Väldigt go hund :)

På kvällen pratade vi gamla minnen. Om personer vi tappat kontakten med. Det är mysigt att minnas ibland. Att minnas tillsammans. Och undra. Vart tog de vägen? Vad gör de nu? Lever de? Minns du hur de såg ut? Hur deras hem såg ut?

"Livet - det är inte de dagar som gått utan de dagar man minns."
- P A Pavlenko

"Kan någon dra sig till minnes en tid då det inte var ont om pengar och tiderna inte var hårda?"
- Ralph W. Emerson

Jag sänder er alla solstrålar från Göteborg!





Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Birgitta:

Tack for en harlig bild av Goteborg och "situationen" hos mamma G. Halsa. Kram

Kommentera inlägget här :