HUNDAR OCH SJÄLAR OCH MINNET

publicerat i

Jag kan inte låta bli att undra om min äldste sons hund är den enda hunden i världen som lyckats låsa in sig själv på toaletten?...:) När min yngste son var hundvakt nyligen hände följande: För att få uppmärksamhet gör hunden det han brukar göra. Han öppnar toalettdörren och går in och sticker ner nosen i tvättkorgen och stjäl en strumpa. Trött på att jaga och säga ifrån provar sonen med att stänga dörren. Kanske släpper vovven strumpan självmant nu? Sonen öppnar dörren och kollar. Hund med strumpa i munnen. Han testar en gång till. Samma resultat. Stänger dörren igen och avvaktar en längre stund. Då hör han hur hunden kastar sig mot dörren. Istället för att dörren öppnas låter det som om dörren går i lås!!! Mycket riktigt...det "lyser" rött...låst! ...
Tack och lov går det att fixa med en nyckel... Tur det för känner jag den hunden rätt så hade han inte gett sig förrän han krafsat sig igenom dörren!...:))

Hundar är fantastiska! Det där med att dem "vet"...
Jag tänker på min cocker spaniel som jag hade under tonåren. Under gymnasietiden bodde hon "hemma" hos mina föräldrar. Själv bodde jag på internat i lärdomsstaden. Jag kom ofta hem på helgerna och ibland mitt i veckan. Mina föräldrar visste alltid när jag klev av bussen en bra bit bort. För då kom alltid min spaniel nerspringandes för trappan och la sig vid ytterdörren och väntade på mig... Det stämde alltid! Hon kände på sig...:) hon visste...
Sjätte sinne kallar vissa detta för. Det tror jag vi människor också har...Mer eller mindre utvecklat...;) Intuition...

Jag knallar vidare på Bättringsvägen. Vissa dagar är bra, andra mindre bra. Ibland tappar jag tålamodet och tilliten och blir arg, ledsen och besviken. Men det är väl så processen är?

"You don't have a soul.
You are a Soul.
You have a body."
-C.S Lewis

Gårdagens väder bjöd på sol, vind och värme. Jag tog på mig alldeles för mycket kläder när jag gick ut på promenad. Men det gjorde inget :). Idag är det mer mulet men varmt. Sköna höstdagar!

Många klagar på att de blivit så glömska. Jag hör till den skaran... Det är väl åldern? ;)
Blev glad när jag möttes av följande ord på Facebook idag. Det är min favoritfilosof Nalle Puh som konstaterar:

"Jag har inte glömt, jag kommer bara inte ihåg."


Kommentera inlägget här :