Tack Knivsta!

publicerat i

Jag sitter på balkongen, i solen och vilar efter en storstädning av lägenheten. Både tvätt- och diskmaskinen är igång. Har passat på att "ta allt" när inte hunden är hemma. Inte maken heller. De är i Knivsta och hjälper äldsta sonen att tömma lägenheten. Känns märkligt att inte någon i familjen bor kvar i "byn" längre... Jag är så tacksam mot denna kommun. Att den finns och att mina barn hade möjlighet att växa upp där. Det var så tryggt och vi fick vänner för livet <3 Vi bodde i ett "typiskt svenskt radhusområde". Alla kände alla. Det var mycket planering för att få ihop livspusslet med jobb, dagis, skola, träningar, matcher...Mycket samarbete. Vi samåkte och hämtade och vaktade varandras ungar. Vi fikade ihop och hade middagar ihop. Kräftskivor och Tupperwarepartyn... Det var roligt, intensivt och stressigt. Men vi hade alltid varandra :)
Det var ett liv jag inte skulle orka med idag ;)Nu är det skönt att få leva vuxenliv igen! Så här på "ålderns höst" ...hi hi... Allt har sin tid!
Tack Knivsta för tryggheten och gemenskapen. För vinterpromenader på Valloxens is och Blåsippsmattor på våren. För alla härliga människor!
Nu startar ett nytt kapitel i våra liv :)
(Egentligen började det 2008 i och med vår flytt till Gävle men nu är båda sönerna vuxna och lever sina egna liv)

Jag är så nöjd med det liv jag lever idag!

Nu har det hunnit bli eftermiddag.

När make och hund kom hem tog vi en promenad i det starka solskenet. Ut till havet. Det går små vågor på hav och å idag. Det kluckar mot bryggorna. Det är som musik i mina öron.
Jag blir lugn av att titta på vågornas böljande rörelser. Det är så fridfullt.

Troligen kommer det att kännas i kroppen i kväll och i morgon att jag städat idag... Men jag har turen att ha en tid inbokad för behandling hos min syster, osteopaten i morgon! Och innan dess är jag bjuden på mat hos en annan syster. Man kan inte annat än att vara tacksam :)

Allt har sin tid...



Kommentera inlägget här :