Kvällen tänder nya ljus

publicerat i Allmänt;

Kväll i trädgården

Kvällen går omkring och plockar färger,
stoppar varsamt ner dem i sin säck.
Gräsets gröna och lavendelns blåa
- snart ska alla färger vara väck.

Vallmorött och rosenrött försvinner,
bladen mörknar på var gren och kvist.
Gula liljor svartnar, och kastanjens vita låga slocknar allra sist.

Kvällen tänder andra ljus i stället.
Stjärnorna som blundat länge väcks,
och i mörkret lyser kattens ögon,
och i mörkret lyser min reflex.
- Britt G Hallqvist

Sista augusti bjuder på både värme och sol och regn. Det är tom klass 1 varning för rikligt med regn.

I kväll är det lysnatta på öarna och längs kusten här. Massor med marschaller ska lysa upp den mörka augustinatten. :)
I stan får vi vänta till nästa helg med att tacka sommaren och välkomna hösten.

I kväll tänker jag roa mig med att se och lyssna på Jill Johnsson på TV. Country är väl inte direkt min musiksmak men Jill hon är så bra :) Jag har sett och hört henne live. Snacka om karisma! :-)

Under långpromenaden idag passade jag på att plåta ett speciellt träd och en speciell sten... Naturen är fantastisk! Det finns så mycket att se och uppleva i en "helt vanlig" skog...
Och allt det vackra, roliga, magiska - det finns där för Vår skull! :-)

Kommentera inlägget här :