Skogspromenad

publicerat i Allmänt;

Måndag 26 augusti
Såg att texten blev lite konstig i början av gårdagens inlägg. Vet inte vad som hände vid publiceringen?

Det var kallt när vi tidigt i morse tog bilen in till stan. +5 grader. T o m jag lyckades pallra mig upp ur sängen kl 5.30 ;) Skrämde nästan slag på vår lokalgranne när jag dök upp på jobbet redan kl 7! Det var inte igår!
Eller..slag och slag...förvånad blev hon i alla fall :)
Sonen skulle med tåget till Stockholm. Sen fick han sitta still i Tierp ett par timmar. Förseningar som följd av kopparstölder! Världen är galen ibland...

Betydligt varmare blev det sen under dagen. +23. Man tackar :)

Förra sommarens favoritord var: "uppsprickande molntäcke"
Denna sommars favoritord:
"en svalkande bris"
Säger en del om olikheterna....

Nu är jag hemkommen efter en mycket lång promenad i skogen tillsammans med make och hund. En underbar promenad. Jag älskar skogen! Solen värmde skönt och lyste upp allt grönt. Mossor, gräs, blad, barr. Allt fick liksom ett "guldstänk" över sig. Vi vandrade längs den skogsväg vi så ofta gått förut. T o m joggat längs med förr på den tiden vi var hurtiga ;)
Det är så lugnt, tyst och vackert i skogen. Man blir liksom nästan andäktig. Pulsen lugnar ner sig. Vi talar lite tystare.
Visst, vi tänker ibland: undrar om det finns någon björn eller varg här just nu...Ett sådant möte vill vi inte ha...
Men det kom ingen ;)
På tillbakavägen gick vi in på grannens tomt och plockade äpplen. Vi pallade inte, vi hade fått lov ;)
Nu ska vi äta lite. Hunden är helt slut. Men han njöt av att vara i skogen. Så mycket dofter!

Kommentera inlägget här :