Vem?

publicerat i Allmänt;

Fredag 23 augusti
"Hösten är försenad", säger meteorologen. Och jag tror henne så gärna :)

Solen står lägre nu. De höga granarna och tallarna skymmer den på morgonen. Kanske ska en del av dem fällas i höst. Tyckte ägaren. Sorgligt men samtidigt...ja, i augusti skulle gården bli soligare...Troligen ber vi honom ta ner vår stora, ståtliga gran på vår tomt också. Den är fin men breder ut sig lite för mycket. Annan växtlighet blir lidande. Förändringens tid? Kanske. Eller så händer inget detta år. Kanske först till våren....

Det är så tyst och stilla. Lagom varmt och skönt. Jag vilar för att klara av en bilresa till goda vänner i morgon. Jag längtar...:)

Hittade denna söta dikt i en poesisamling:

"Vem tassade i gräset?
Å det var bara regnet.
Vem släckte alla ljusen?
Å det var bara natten.
Vem knackade på fönstret?
Å det var bara fågeln.
Vem smög omkring på taket?
Å det var bara katten.
Vem står på lur vid grinden?
Å bara rosenhäcken.
Vem har tänt ljus på vinden?
Å bara morgonsolen.
Å är det bara solen!
Å är det bara solen!
- Inga Tell
:))

Trevlig helg önskar jag er alla! Ta vara på ljuset. Ljuset där ute och ljuset inom er :)

Och så bjuder jag på ett par leenden med Gunilla Dahlgrens lilla fruntimmer:

https://cdn1.cdnme.se/2449527/7-3/pic_52176b5ce087c32fa39261a1.jpg" class="image">

Kommentera inlägget här :