Det ljusnar

publicerat i Allmänt;
22 december.
Nu har vi tagit oss igenom den mörkaste tiden. Nu vänder det. Mot ljuset. Mot ljusare tider. Långsamt men ändå :-)
❤️

Hej, vad det blåser idag!!! Det står nu klart att det blir en "brun" jul i år här. Jag kallar sånt väder för "Göteborgsväder" så vi har inget att förlora på att "vara där istället för här";-)
Man måste nog vara rejält norrut för att uppleva en vit jul.
Men det är bara att gilla läget :-)
❤️

Vi har haft "lill-jul" i helgen tillsammans med äldste sonen och hans lilla familj. Gott julbord på mysiga Axmar Brygga och julklappsutdelning utan tomte. Vi ville inte störa honom ;-)
Första julen som jag fått skriva: "från farmor och farfar" på julklappsetiketterna....
Nu har familjen åkt hem och det känns lite tomt....❤️
Axmar Brygga

Vilka fantastiska manifestationer mot rasism det varit på flera ställen den sista tiden. Idag var det visst 16000 människor i Kärrtorp! :-))
Min stads stolthet bocken har brunnit ner. :-( Jag kan absolut inte förstå detta behov av att förstöra för andra...Vad tänker man med när man gör sånt? 
Detta år är jag tacksam att jag slapp höra och delta i diskussionerna om att det här med att bränna bocken är "tradition" eller inte. Om det är tradition så är det lika mycket en "tradition" att klottra på väggar och skräpa ner och krossa flaskor under festligheter...Tradition är i mina ögon, inte en ursäkt för att bete sig idiotiskt åt...
Så där, nu fick jag "ryta till" lite här på min positiva blogg :-)
Det vore roligare att vår bock var känd som världens största halmbock och inte för att den brinner....:-)
❤️

Tänd det fjärde ljuset. Sänd någon som behöver det en extra ljus tanke.
Var rädd om dig i julhetsen. Vi orkar olika. Glöm inte att julen inte bara handlar om materiella ting. Julen handlar om ljus i mörkret, frid och fred och glädje. Om gemenskap och om värme. ❤️

Mina tankar går idag speciellt till alla dem vars jular enbart är fyllda med besvikelser, missbruk, ensamhet, våld... Och tankarna går också till alla dem som arbetar och ställer upp för dessa människor! Vilka hjältar!❤️

Tänd det fjärde ljuset för alla de olyckliga. De som är utanför....
❤️
Änglaljus och änglafrid till er alla!
Det ljusnar....
Jodå, vi har en julgran. En liten med änglar och tomtar i ;-) På balkongen.
❤️

Kommentera inlägget här :