En liten stund för själen

publicerat i Allmänt;
Härliga söndag. Andra Advent. Jag kom sent upp även denna söndag. Frukost i lugn och ro. Svassade omkring i morgonrock en bra bit in på förmiddagen. Skönt. La i en tvätt. Sonen är hemma från Köpenhamnsresan. Han är inte rökare men kläderna luktade cigarettrök så att det riktigt stank. Det märks att man inte har rökförbud i Danmark på allmänna platser som restauranger....:-( Jag är tacksam över att vi i Sverige lyckats få tämligen "rökfritt". Men jag kan också förstå dem som har svårt för att sluta. Det är svårt med beroenden av alla de slag...

Vid lunch var det dags för promenad. Skönt kallt ute. - 9 grader och vindstilla :-) Hunden använde nosen som plog i snön. Vattnet i både å och kanal börjar frysa till. Det är fint vitt ute och det knarrar i snön när man går. 

Jag hade tänkt vänta en vecka till med att julpynta men jag ändrade mig. Maken var gullig och bar upp två stora julkartonger från källaren. <3 Långt ifrån allt som är i ska upp och på plats. Men några saker plockar jag fram. Så nu börjar det så smått se lite "juligt" ut här i lägenheten ;-)


Visst är hon söt den glada mini-ängeln?

Jobbat lite men nu efter en jättegod middag, tänker jag vila. Läsa om änglarna. Kanske meditera lite. Få lite sinnesro. Innan nästa "måste" ska utföras...

En liten stund för själen
Landa lite mjukt
Andas in
Andas ut
Blunda för att se de inre bilderna
Lyssna till den inre rösten
Känna hjärtat slå
Andas in ljus och kraft
Andas ut oro och mörker
Här och Nu
En liten stund för själen
❤️


Tänd ljus! Sprid ljus! Sprid hopp! Så gott du kan ❤️
Ljus och hopp till dig!
❤️

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lotta:

Tyckte om En liten stund för själen och din vackra ljusstake i fönstret :-) Fortsatt trevlig Andra Advent <3 Kram

Svar: Tack Lotta och kram <3
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :